ajánlatok > tagszervezeti ajánlat
2011.11.14.

Hazai sikeres intelligens eKereskedelmi megoldás

A GreyMatter Kft. 2010-ben GOP.2009 1.3.1/A eKereskedelemmel kapcsolatos K+F pályázatot nyert. A projekt tárgya egy intelligens eKereskedelmi megoldás készítése.

A hazai KKV által kifejlesztett eKereskedelmi megoldás:

1) Képes segítséget nyújtani az ár-összehasonlító oldalak adatbázis építésének folyamatában.

Ez az ún. "webáruház crawler" képes egy-egy webáruház termékhalmazát (termékek nevét, jellemzőit, árát, stb.) adatbázisba menteni, illetve az adatbázist automatikusan frissíteni, hogy az folyamatosan naprakész adatokat tartalmazzon, mindezt a hardver erőforrások optimális kihasználása és az emberi beavatkozás mértékének minimalizálása mellett.


2) Képes az azonos területen működő, mindazonáltal különböző áruházakhoz tartozó termékek halmazainak az összehasonlítására.


A termék összehasonlító modul felismeri, ha egy webáruház adott terméke egy másik webáruházban is forgalmazva van, akkor is, ha különböző név alatt fordul elő.
A felsorolt célok megvalósítása az alábbi területek legfrissebb kutatási eredményeinek felhasználásával történik: információ kinyerés, adat- és szöveg-bányászat, és a szemantikus web.


3) Üzleti hasznosítás


Az üzleti hasznosítás céljából kifejlesztésre kerülnek az ún. webservice-ek, amelyek az adatbázisra épülő adatszolgáltatást végzik. Ezekre előfizetve egy webáruház lekérdezheti, többek között, hogy egy választott termékét más, konkurens webáruházak forgalmazzák-e, ha igen, milyen áron, ha nem, akkor melyek a leghasonlóbb termékek (és milyen áron), amelyeket forgalmaznak.

A végtermék célközönségét a hazai és külföldi webáruházak és ár-összehasonlító cégek alkotják. A pályázat megvalósítása a tervezett ütem szerint halad.

Lehetséges példák a technológia alkalmazására


Általános tapasztalat, hogy sokszor sem a SEO, sem pedig a Google adWords nem segít abban, hogy a webáruházak konverziós rátája megfelelően alakuljon. Ezt kettő gyakorlatból vett példán keresztül mutatjuk be:


Tegyük fel, hogy egy játékok forgalmazásával foglalkozó webáruház diavetítőket árul, és a "diavetítő" szóra tartósan a Google top 10 találata között van, de konkurensei - akik szintén szerepelnek az első 10 találati listán -, olcsóbban árulják a diavetítőket. Ekkor hiábavaló mind a SEO befektetés, mind pedig az adWords alkalmazása, mert a vásárlók ugyanazt a terméket olcsóbban fogják megvásárolni a konkurens webáruháztól.


Tegyük fel, hogy egy szerszámok forgalmazásával foglalkozó webáruház azt tapasztalja, hogy versenytársai termékei sokkal többször fordulnak elő a Google első 10 találata között, mint a saját termékei. Ezért egy "long tail" adWords kampány elindítását határozza el. Ez az elhatározás azonban csak akkor lesz jövedelmező, ha a kampányt a szegmens egy online piacelemzése előzi meg, amelynek a célja, hogy a szerszámgépek online értékesítésnek területén feltérképezze a konkurens webshopok hirdetési stratégiáit.


A technológia alkalmazása külföldön:


A GreyMatter által kifejlesztett technológiát2011 januárja óta használja a holland Compare Group ár-összehasonlító cég. Ők a "webáruház crawler”-t beépítették a termék feldolgozási folyamatukba, és az új európai piacokra (Finnország, Belgium, Franciaország) való terjeszkedésükhöz használják.


A technológia felhasználása idehaza


Ismeretes, hogy az árképzést sokszor külső korlátozó tényezők is befolyásolják. Például egy márkaképviselet korlátozza az árversenyt, és bünteti azokat a kereskedőket, akik eltérnek ezektől az áraktól. Szerszámgépek kereskedésével foglalkozó ügyfelünk azt tapasztalta, hogy az egyik nagy márkaképviselet korlátozása ellenére a legnagyobb magyar ár-összehasonlítón a konkurensei sorra megszegik a limitárakat. A technológia segítségével listát állítottunk össze a kérdéses termékkörről, és annak forgalmazóiról, amit a partnerünk eljuttatott a márkaképviselethez, akik ezután felülvizsgálták partneri együttműködéseiket. <//span>


Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) © 2011, MINDEN JOG FENNTARTVA