Warning: touch() [function.touch]: Unable to create file /var/www/matisz.hu/web/typo3temp/locks/ad629fc8dd3f1ecd317158635b9a3875 because Permission denied in /var/www/clients/client7/web16/web/t3lib/class.t3lib_lock.php on line 170
Magyar Tartalomipari Szövetség: Átfogó elemzés készült a hazai dizájniparról
tanulmányok / háttéranyagok > hazai szakanyag
2015.06.04.

Átfogó elemzés készült a hazai dizájniparról

A stratégiai kommunikációval foglalkozó Mitte Communications, illetve a CEIS (Central European Investment Services) befektetési tanácsadó cég közös szakmai elemzést készített a hazai és nemzetközi designipari befektetésekről, állami és üzleti támogatásokról, valamint az iparágat érintő üzleti trendekről és jövőképről. Az ingyenesen letölthető publikáció szakmai lektora Oszkó Péter, az Oxo Labs ügyvezető igazgatója volt.

„Hazai designipar üzleti szemmel - helyzetértékelés és sikeres modellek” címmel készült egy átfogó, kifejezetten üzleti fókuszú elemzés a magyar designiparról. A Batta Barnabás, a Mitte stratégiai igazgatója és Szandrocha Kamilla, a CEIS ügyvezetője által készített elemzés számos nemzetközi modellértékű esettanulmány eredményeinek bemutatása mellett 30 mélyinterjú anyagait tartalmazza. A publikációban olyan hazai márkák gondolatai is megjelennek az iparágról, mint az Ivanka, a Use, a Nanushka és a Dora Abodi. Kiemelt kockázati tőkebefektető szervezetek, mint a Portfolion, az SZTA, a Venturio vagy a Day One mellett pedig designszakmai, szervezetfejlesztési és jogi szakemberek tapasztalatai is a kiadvány részét képezik.

A publikáció egyik legfontosabb állítása, hogy a befektetők nem csak a kockázatokat, hanem az iparágban rejlő lehetőségeket is felmérték: a szakemberek véleménye szerint a designbefektetések előnye, hogy megfelelő piaci bevezetés mellett magas hozam- és exportképességgel, jelentős fedezettartalommal rendelkeznek. Az alacsonyabb befektetési összegek miatt kockázatkezelési szempontból is ideálisak, illetve a jól kommunikálható, megfogható designmárkák a befektetések környezeti, társadalmi, kulturális szempontjaira, illetve új iparági lehetőségekre is rávilágíthatnak.

A tanulmány kiindulópontja szerint a kreatív és kulturális ipar 535,9 milliárd eurós forgalmával, a GDP 4,2 százalékát kitevő arányával mára az egyik legmeghatározóbb piaci terület a kontinensen: 7 millió fővel - az építőipar és a vendéglátóipar után - a harmadik legnagyobb foglalkoztató. A Design Terminál kutatása szerint Budapest, illetve Közép-Magyarország az Európai Unió 8. legfontosabb designipari központja: hazánk GDP-jén belül a designipari ágazatok összesített részaránya eléri a 3,7 százalékot, a hazai foglalkoztatottak 4,4 százaléka dolgozik valamely designipari ágazatban, exportvezérelt szegmensei évente 12 százalékkal bővülnek. A designipari ágazatok növekedési üteme ötszörösen haladja meg a teljes GDP-növekedést, ezzel a járműipar után a második legdinamikusabban növekvő terület az országban.....

Bővebb információ:

http://www.kreativ.hu/reklam/cikk/atfogo_elemzes_keszult_a_hazai_dizajniparrol?utm_source=newsletter&utm_medium=kreativ_online_hirlevel&utm_campaign=14314

 


Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) © 2011, MINDEN JOG FENNTARTVA