Nem áll jól a vállalatok digitális kommunikációja
Az FTSE 100 vállalatok felének még mobilbarát weboldala sincsen.
A Radley Yeldar kreatív ügynökség a weboldalak, közösségi média, mobilapplikációk és intranetek elemzése alapján arra a megállapításra jutott, hogy a vállalatok elsősorban az élmény és bevonódás, valamint a világos céllal megosztott tartalom terén teljesítettek rosszul. Az átlag alatti eredményt produkált a Burberry, a Diageo vagy az ITV, míg a legjobbak között a SAB Miller, a GSK, a Royal Dutch Shell, a Rolls-Royce hajtóműgyártó vállalata és a BG Group található.
A leggyengébb pont a mobil és a közösségi média: a vizsgált cégek több mint felének nincs mobilra optimalizált vagy reszponzív weboldala, ami a Google nemrég bejelentett algoritmus-változása fényében különösen fontos kérdés. Ami a közösségi médiát illeti, az ügynökség szerint a vállalatok kevesebb, mint 15 százaléka vonja be a közönségét ezeken a felületeken, és megfelelő tartalmi stratégiát is csupán 31 százalékuk követ. (Az persze vitatott pont, hogy a közösségi média egyáltalán megfelelő felület-e a vállalati kommunikáció számára.)
A Radley Yeldar digitális igazgatója, Richard Coope szerint nem érdemes a legfrissebb divatokra és fejlesztésekre fókuszálni, inkább az alapokat kell rendbe hozni, például fejleszteni a keresési funkciót és mobilon is optimalizálni a megjelenést.
Bővebb információ: