tanulmányok / háttéranyagok > hazai szakanyag
2013.09.02.

Foursquare – ott vagyunk, de mégsem. De üzlet mindenképpen lehet belőle

Aki közösségi média körökben forog, komolyabban érdeklik az okostelefonokban rejlő üzleti lehetőségek, vagy egyszerűen csak szeret valósághoz kötődő játékokkal játszani, biztosan találkozott már a Fourqsuare nevével.

Az alkalmazás egyike a legnépszerűbb geolokációs alapokon nyugvó közösségi oldalaknak, ahol a felhasználók az okostelefonjaik segítségével rögzíthetik, hogy merre járnak, milyen szolgáltatást vesznek igénybe, és azt hogyan értékelik – mindez megfűszerezve egy pontgyüjtésre és a bejelentkezésekért járó különféle kitüntetések elérésére alapozott közösségi játékelemmel. A jelenség sok elemében el lehetne merülni (például a modell üzleti életképessége, más geolokációs mobil alkalmazásokkal való összehasonlítása, stb), én most a vállalkozások számára jelentkező – és Magyarországon nagyobb részt kihasználatlan – üzleti lehetőséggel foglalkozom.

A Foursquare magyar felhasználóinak száma jelenleg 50-60’000 körül mozog. Ez egy értékes, jól szűrt és erősen közösségi vélemény-befolyásoló célcsoport, akik aránylag fiatalok (80%-uk globálisan 40 év alatti), okostelefon birtokosok, aktív mobilinternet és közösségi média használók akik nyitottak az új technológiák kipróbálására. Maga a célcsoport figyelemre méltó, de még izgalmasabbak az új (és régieket idővel kiváltani képes) vásárlásra ösztönző lehetőségek, amelyek a Foursquare játék és versengés elemének egy valós, kézzel fogható díjjal történő megkoronázásával nyílnak meg.........

További információ: http://www.digitalhungary.hu/kozossegi-media/Foursquare-ott-vagyunk-de-megsem-De-uzlet-mindenkeppen-lehet-belole/413

 


Magyar Tartalomipari Szövetség (MATISZ) © 2011, MINDEN JOG FENNTARTVA